درباره ما

 ابوالقاسم رحیمی انارکی عضوهیات مدیره بانک مسکن در خصوص افزایش سقف تسهیلات وام مسکن گفت: افزایش سقف تسهیلات بدون سپرده برای شهرهای زیر 200 هزار نفرجمعیت 40 میلیون تومان، شهرهای بالای 200 هزار نفر و مراکز استانی  50 میلیون تومان و شهر تهران 60 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی درخصوص نرخ سود این تسهیلات نیز گفت: در حال حاضر این تسهیلات با نرخ 18.5 درصد پرداخت می شود.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر این که چطور این سقف از تسهیلات تعیین شد و آیا این رقم برای تهران کافی است یا خیر گفت: ممکن است کافی به نظر نرسد اما آن چیزی که در نظر می گیریم درواقع توان و استطاعت پرداخت اقساط گروه هدف این نوع تسهیلات است.

رحیمی انارکی در ادامه گفت: در طراحی هر محصول و تسهیلات یکی از مواردی که به عنوان عامل کلیدی تعیین کننده طرح لحاظ می شود این است که گروه های هدف بانک آیا توانایی پرداخت اقساط را در طرح مورد نظر دارند یا خیر.

عضوهیات مدیره بانک مسکن با بیان اینکه با توجه به بررسی های انجام شده گروه های هدف این طرح مشخص است گفت: این تسهیلات دهک های 5 تا 7 را شامل می شود یعنی گروههایی که درحال حاضر واحد مسکونی نداشته باشند.

رحیمی انارکی در پاسخ به این سوال که اقساط این وام در توان وام گیرنده هست یا خیر،گفت: اقساط این وام به هر حال بیش از اجاره بهایی که ماهانه می دهند نیست و البته با توجه به شرایط شهر ها و مراکز استانها به نظر میرسد این نوع تسهیلات میتواند پوشش مناسبی برای مراکز استانها را داشته باشد. 

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه وام حدود 25 درصد کل هزینه خرید یک آپارتمان است کدام مناطق می تواند مناسب برای خرید مسکن باشد ادامه داد: از ویژگی های نظام تامین مالی کشور ما این است که شخص خریدار خانه ،بیش از اتکا به پس انداز های آینده و اقساط باید به پس اندازهای گذشته خود متکی باشد بنابراین استفاده از این تسهیلات بستگی به پس اندازهای گذشته افراد دارد که تصمیم بگیرند در کدام منطقه اقدام به خرید مسکن کنند.

رحیمی انارکی در همین راستا افزود: در حال حاضر در شهر تهران مناطقی وجود دارد که حتی زیر دو میلیون تومان واحد نوساز را به فروش می رسانند و می توان گفت این فرصت خوبی برای خرید مسکن به شمار می رود.

این عضو هیات مدیره با بیان اینکه طبق بررسی های کارشناسان بانک مسکن در حال حاضر قیمت مسکن در پایین ترین سطح خود قرارگرفته است افزود: در شهرستان ها پوشش بهتری نسبت به تهران وجود دارد که این امر باتوجه به اینکه 10 میلیون تومان تسهیلات جعاله را علاوه بر خود تسهیلات 40 ، 50 و 60 میلیون تومانی به متقاضیان پرداخت می کنیم.

وی با برشمردن مزیت های این تسهیلات گفت: باتوجه به محدودیت منابع بانک ها یکی از مزیت های این تسهیلات این است که محدودیت های سایر محصولات را ندارد و کسانی که می خواهند واحد مسکونی خود را به واحد دیگر تغییر دهند می توانند از این تسهیلات برخوردار شوند.

۳۶۸ views
ادامه مطلب

 العربیه شبکه خبری نزدیک به رژیم سعودی مدعی شد مذاکرات صلح یمن بر سر معاوضه اسرا با شکست مواجه شده است.

خبرنگار اعزامی فارس به بی‌ین سوئیس نیز لحظاتی پیش گزارش داد که هیات ریاض دقایقی قبل محل مذاکرات را ترک کرده است.

بر اساس گزارش منابع خبری، هیأت نزدیک به هادی از سوی عربستان و سفیر آمریکا مورد انتقاد قرار گرفته زیرا نتوانسته مأموریت خود را آن گونه که لازم بوده به سرانجام برساند و مطالبات ریاض و واشنگتن را عملی کند.

۲۱۸ views
ادامه مطلب

مساجد در صدر اسلام به دلیل عهده‌داری کانون اصلی ارتباط مردم، به‌ویژه فعالان جامعه، کارکردهای فراوانی را در نظام اجتماعی ایفا می‌کردند. در عصر جدید، به دلیل تفکیک ساختاری و تقسیم کار، به برخی از کارکردهای اجتماعی و سیاسی آن کمتر توجه می‌شود. با این حال، در جریان انقلاب اسلامی ایران، مساجد نه تنها محلی برای عبادت، که محلی برای فعالیت فرهنگی، سیاسی و اجتماعی علیه رژیم و نظام اجتماعی حاکم بودند. با توجه به مطالب مزبور، نوشتار حاضر درصدد است تا به بررسی عملکرد و سازوکارهای مساجد در بسیج مردم در جریان انقلاب اسلامی بپردازد.

مسجد مهم‌ترین نهاد سیاسی و اجتماعی جوامع اسلامی در طول قرون متمادی بوده و نقشی محوری و بی‌بدیل در اداره‌ی جامعه و تحولات آن ایفا کرده است. برای سالیان دراز، اولین اقدام والی هر شهر و خلیفه‌ی مسلمین به طرق اولی، خواندن خطبه‌ای در مسجد اصلی شهر بوده است. تمام نمازهای جمعه و گاهی تمام نمازهای مسجد اصلی شهر به امامت والی و خلیفه برگزار می‌شد و اغلب ارتباط مردم با والی نیز از همین طریق انجام می‌گرفت.

همچنین بسیاری از اقدام‌های حکومتی نظیر قضاوت، جمع سپاه، بسیج مردم و مواردی این‌چنینی نیز در مساجد انجام می‌گرفت. این همه نشانه‌ی اهمیت مساجد و از آن مهم‌تر، ظرفیت این نهاد برای ایفای نقش‌های مختلف با توجه به نیاز جامعه و شرایط زمانی و مکانی است. از این رو، بررسی تحولات سیاسی و اجتماعی جوامع اسلامی حتی در دوران ما نیز بدون توجه به نقش و ویژگی‌های مساجد، ناقص خواهد بود. این مهم در مورد تحولاتی چون انقلاب اسلامی ایران، که صبغه‌ی دینی آن در نگاه تحلیل‌گران سیاسی مشهود بوده است، ضروری‌تر می‌نماید.

۲۱۴ views
ادامه مطلب


کمپانی هواوی در فصل سوم سال مالی بیش از 7.4 درصد از عرضه جهانی را به خود اختصاص داد و باعرضه بیش از 100 میلیون گوشی بدون قفل (پذیرش هر نوع سیم‌کارت بدون قفل اپراتور مخابراتی) رکورد جدیدی را در دنیا به ثبت رساند. 
 
دلیل موفقیت این برند، عرضه گوشی‌های ارزان در مقایسه با سایر برندها (منهای گوشی‌هایی مانند P8 و Mate S) است که توانسته رقبای داخلی خود مانند شیائومی و میژو/Meizu را پشت سر بگذارد. 
 
البته برندهایی مانند نکسوس 6P که هوآوی برای گوگل تولید کرده، در این فهرست جای نگرفته و قطعاً تعداد گوشی‌های عرضه‌شده توسط هوآوی را به اوج می‌رساند

۱۹۱ views
ادامه مطلب

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، حجت‌الاسلام سید محمدعلی شهیدی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، در نخستین مراسم نکوداشت شهدای اهل سنت استان‌های شمالی کشور بیان کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون بیش از 230 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی شده که 11 هزار نفر از آنان شهدای اهل سنت بوده‌اند.

وی با اشاره به آشوب و جنگ‌های داخلی در کشورهای منطقه، ادامه داد: امنیت امروز ما مدیون شهداست و اگر رشادت‌های آنها نبود این آرامش و آسایش در کشور وجود نداشت.هرکاری که برای شهدا انجام شود، رشادت‌های آنان قابل جبران نیست. دشمن هر روز گزینه‌ها را به رخ ما می‌کشند، در حالیکه فرهنگ ایثار و شهادت را نمی‌فهمند و امروز نمی‌دانند که جوانان ما در کنار رهبری و دولت قرار دارند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 2 هزار و 300 جانباز قطع نخاعی در کشور داریم که 30 سال لست بر روی تخت های بیمارستانی هستند و یا روی ویلچرها نشسته اند. هرکاری که برای این افراد انجام دهیم بازهم کم است.شهید مانند شمعی است که می‌سوزد و تمام می‌شود اما همه از نورانیت آن برخوردار می‌شوند.امروز همه پیشرفت‌ها و موفقیت های کشور مدیون خون شهدا و رشادت‌های ایثارگران است.

۲۲۷ views
ادامه مطلب

سردار سرلشکر بسیجی سید حسن آقایی فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در واکنش به رسوایی جدید آل سعود در ایجاد اتحاد کاذب و دست‌ساز ضد تروریسم گفت: اقدام خودسرانه آل سعود جز رسوایی نتیجه‌ای به دنبال نخواهد داشت. سعودی‌ها بی جهت دست و پا می‌زنند و اتحاد مصنوعی ضد تروریسم تشکیل می‌دهند.

وی افزود: حکام سعودی به واسطه عملکرد خود بزودی بعنوان جنایت کاران جنگی محاکمه خواهند شد. آنها بایستی پاسخ خونریزی‌های داعش در سوریه و عراق و نیز کشتار بی حساب بی گناهان زنان و کودکان را در مدرسه‌ها، بیمارستان ها و خانه های مسکونی مردم یمن بدهند.

سرلشکر فیروزآبادی با بیان اینکه "در بین حاکمان کشورهای اسلامی به جز حاکمان کودتاچی عربستان سعودی کسی پیرو مکتب انحرافی وهابیت نیست" تصریح کرد: کشورهایی که در بودن نامشان در اتحاد کاذب ضد تروریسم دست ساز سعودی سکوت کنند ضمن اینکه همراهی با ظلم و ظالم را پذیرفته اند، پیوست پرونده سعودی های جنایتکار خواهند شد و مورد سوال ملت هایشان قرار می گیرند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خطاب به سران این کشورها تأیید کرد: بهتر است هرچه زودتر برائت خود از این اتحاد قلابی ضد تروریسم را به اطلاع مردم جهان و مردم کشورشان برسانند، تا این دروغ سعودی‌ها افشاء شود.

سرلشکر فیروزآبادی ائتلاف نظامی ساخته و پرداخته سعودی ها علیه تروریسم را اقدامی برای حمایت از تروریست‌ها و تکفیری‌های داعش دانست و گفت: کشورهای اسلامی حساب خودشان از این جنایات سیاه تاریخ که یادآور جنایات فاشیست‌ها در اروپاست را جدا نمایند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ناگفته نماند که پرونده کشتار حجاج در منای مکه در مراسم حج ابراهیمی هنوز باز است.

۱۸۹ views
ادامه مطلب

 علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز (شنبه) در کنفرانس مشترک خبری با «ژرار لارشه» رئیس مجلس سنای فرانسه که در ساختمان مشروطه مجموعه بهارستان برگزار شد، اظهار داشت: در دیداری که با آقای «لارشه» رئیس مجلس سنای فرانسه داشتند مذاکرات مفصلی درباره همکاری‌های پارلمانی میان دو کشور و گسترش همکاری‌های اقتصادی و مسائل متنوع منطقه‌ای داشتیم.

وی با بیان اینکه از سفر آقای لارشه به ایران استقبال کردیم، افزود: سفر رئیس مجلس سنای فرانسه به ایران سفر مهمی است که می‌تواند در روابط دوجانبه و پارلمانی و موضوعات مختلف به خصوص تروریسم مؤثر باشد، امیدواریم سفر رئیس مجلس سنای فرانسه به ایران دارای دستاوردهای مفیدی میان دو کشور باشد، امیدواریم زمینه‌ای برای همکاری‌های گسترده‌تر بین ایران و فرانسه با این سفر فراهم شود.

در ادامه خبرنگاری از رئیس مجلس کشورمان درباره مواضع فرانسه نسبت به سوریه و اختلافات میان ایران و فرانسه راجع به بشاراسد سوال کرد.

علی لاریجانی در پاسخ به این پرسش خبرنگار فرانسوی، گفت: فرانسه از دیگر کشورهای اروپایی بیشتر مستحق است که راجع به مبارزه با تروریسم صحبت کند چراکه اخیرا یک فاجعه تروریستی در فرانسه رخ داد، مباحث جدی میان بنده و آقای «لارشه» انجام شد، ابعاد و لایه‌های مختلف مبارزه با تروریسم را در گفت‌وگوهایمان ورق زدیم.

لاریجانی خاطرنشان کرد: آقای لارشه و همکارانش دیدگاه‌های خوبی را مطرح کردند، باید توجه داشت که مبارزه با تروریسم نیازمند عزم و اراده جدی بین‌المللی است، مباحث میان بنده و آقای لارشه بسیار دقیق، سازنده و رو به جلو بود.


۲۱۸ views
ادامه مطلب

تاکنون 77 نفر در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان تهران ثبت نام کرده اند.

وی تصریح کرد: 70 نفر در حوزه انتخابیه تهران، یک نفر در حوزه انتخابیه وزامین، یک نفر در حوزه انتخابیه رباط کریم و بهارستان، یک نفر در حوزه انتخابیه شهریار، قدس و ملارد و 4 نفر از حوزه انتخابیه دماوند و فیروز کوه ثبت نام کرده اند.

۲۴۳ views
ادامه مطلب

، تیم ملی امید ایران برای برگزاری یک اردوی آماده‌سازی راهی بندرعباس شده است.

تیم ملی امید بعد از اتمام مرحله اول انتخابی المپیک 4-5 اردو برگزار کرده که همه خارج از ایران بوده است. تیم امید در راستای حضور در مرحله دوم انتخابی المپیک با کن استید به عنوان مربی بدنساز به توافق رسید و قرار شد این مربی به صورت روزمزد و فقط در اردوهای تیم ملی امید حاضر شود.

در همین راستا این مربی با توجه به اینکه همواره اردوهای تیم امید خارج از ایران بوده فرصت حضور در ایران را پیدا نکرده است.

با توجه به برگزاری اردوی پیش روی تیم ملی امید در شهر بندرعباس استید برای اولین بار فرصت حضور در ایران را پیدا کرد. این مربی اسکاتلندی دیشب راهی ایران شد و به فرودگاه امام خمینی رسید اما در اتفاقی عجیب نتوانست در کشورمان حضور پیدا کند و دیپورت شد.

این مربی به دلیل اینکه در روادید و مدارک حضورش در ایران مشکلی وجود داشته به امارات دیپورت شده و قرار است هر چه زودتر مشکل او برطرف شود و به ایران بازگردد.

۲۵۷ views
ادامه مطلب

منصور پورحیدری سرپرست باشگاه استقلال تهران به دلیل بیماری قند در بیمارستانی در تهران بستری است.

طی چند روز اخیر تعدادی از بازیکنان و مسئولان فوتبال به عیادت وی رفتند البته دکتر طباطبایی پزشک معالج منصور پورحیدری از ملاقاتی‌های زیادی سرپرست باشگاه استقلال ابراز نگرانی کرد.

در همین رابطه پرسپولیسی‌های سابق در صفحات شخصی اینستاگرامشان برای سلامتی منصور پورحیدری آرزوی سلامتی کردند:

تصاویر/ پست‌های پرسپولیسی‌ها برای پدر استقلال

تصاویر/ پست‌های پرسپولیسی‌ها برای پدر استقلال

تصاویر/ پست‌های پرسپولیسی‌ها برای پدر استقلال

تصاویر/ پست‌های پرسپولیسی‌ها برای پدر استقلال

۳۳۵ views
ادامه مطلب