درباره ما

 ابوالقاسم رحیمی انارکی عضوهیات مدیره بانک مسکن در خصوص افزایش سقف تسهیلات وام مسکن گفت: افزایش سقف تسهیلات بدون سپرده برای شهرهای زیر 200 هزار نفرجمعیت 40 میلیون تومان، شهرهای بالای 200 هزار نفر و مراکز استانی  50 میلیون تومان و شهر تهران 60 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی درخصوص نرخ سود این تسهیلات نیز گفت: در حال حاضر این تسهیلات با نرخ 18.5 درصد پرداخت می شود.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر این که چطور این سقف از تسهیلات تعیین شد و آیا این رقم برای تهران کافی است یا خیر گفت: ممکن است کافی به نظر نرسد اما آن چیزی که در نظر می گیریم درواقع توان و استطاعت پرداخت اقساط گروه هدف این نوع تسهیلات است.

رحیمی انارکی در ادامه گفت: در طراحی هر محصول و تسهیلات یکی از مواردی که به عنوان عامل کلیدی تعیین کننده طرح لحاظ می شود این است که گروه های هدف بانک آیا توانایی پرداخت اقساط را در طرح مورد نظر دارند یا خیر.

عضوهیات مدیره بانک مسکن با بیان اینکه با توجه به بررسی های انجام شده گروه های هدف این طرح مشخص است گفت: این تسهیلات دهک های 5 تا 7 را شامل می شود یعنی گروههایی که درحال حاضر واحد مسکونی نداشته باشند.

رحیمی انارکی در پاسخ به این سوال که اقساط این وام در توان وام گیرنده هست یا خیر،گفت: اقساط این وام به هر حال بیش از اجاره بهایی که ماهانه می دهند نیست و البته با توجه به شرایط شهر ها و مراکز استانها به نظر میرسد این نوع تسهیلات میتواند پوشش مناسبی برای مراکز استانها را داشته باشد. 

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه وام حدود 25 درصد کل هزینه خرید یک آپارتمان است کدام مناطق می تواند مناسب برای خرید مسکن باشد ادامه داد: از ویژگی های نظام تامین مالی کشور ما این است که شخص خریدار خانه ،بیش از اتکا به پس انداز های آینده و اقساط باید به پس اندازهای گذشته خود متکی باشد بنابراین استفاده از این تسهیلات بستگی به پس اندازهای گذشته افراد دارد که تصمیم بگیرند در کدام منطقه اقدام به خرید مسکن کنند.

رحیمی انارکی در همین راستا افزود: در حال حاضر در شهر تهران مناطقی وجود دارد که حتی زیر دو میلیون تومان واحد نوساز را به فروش می رسانند و می توان گفت این فرصت خوبی برای خرید مسکن به شمار می رود.

این عضو هیات مدیره با بیان اینکه طبق بررسی های کارشناسان بانک مسکن در حال حاضر قیمت مسکن در پایین ترین سطح خود قرارگرفته است افزود: در شهرستان ها پوشش بهتری نسبت به تهران وجود دارد که این امر باتوجه به اینکه 10 میلیون تومان تسهیلات جعاله را علاوه بر خود تسهیلات 40 ، 50 و 60 میلیون تومانی به متقاضیان پرداخت می کنیم.

وی با برشمردن مزیت های این تسهیلات گفت: باتوجه به محدودیت منابع بانک ها یکی از مزیت های این تسهیلات این است که محدودیت های سایر محصولات را ندارد و کسانی که می خواهند واحد مسکونی خود را به واحد دیگر تغییر دهند می توانند از این تسهیلات برخوردار شوند.

۳۷۰ views
ادامه مطلب

نظرات

بخش نظرات اين مطلب
نظرات (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی