درباره ما


کتامین مخدر ، مواد مخدر جدید

کتامین مخدر جدیدی است که متاسفانه بیشتر دختر و پسرهای پولدار 15 تا 18 ساله به سراغ آن می روند دارویی است مه پیش از این برای حیوانات مورد استفاده قرار می گرفته است.

بازدید : 1,353 نفر

کتامین مخدر چیست که دختر و پسرهای پولدار استفاده می کنند

قبلا برای بیهوشی و مصارف دامپزشکی مورد استفاده قرار می گرفته اما جدیدا بعضی از دختر و پسرهای به اصطلاح به روز پولدار از کتامین مخدر برای آرامش اعصابشان استفاده می کنند .
هر روز اسامی جدیدی از مخدرها بخصوص انواع صنعتی آن به گوش می رسد. اسامی که به اعلام پلیس مبارزه با مواد مخدر و ستاد مبارزه با مواد مخدر همان مخدرهای قبلی هستند که نامی جدید برای جلب مشتری به آنها داده شده است. در این میان اما اسم ماده ای جدید چند ماهی است که میان بچه پولدارها و نوجوانان شمال شهر به عنوان مخدر دهان به دهان می شود و بیشتر نوجوانان 15 تا 18 سال به دنبال آن می روند.
 

کتامین مخدر را بیشتر بشناسید

 نام این ماده «کتامین» است که مصرف پزشکی و دامپزشکی دارد. کتامین یک داروی بیمارستانی محسوب می شود که دسترسی به آن محدود است و سوءمصرف کتامین تنها در افرادی دیده می شد که دسترسی به این ماده داشتند.
کتامین مخدر

با کتامین مخدر آشنا شوید

 
اما کتامین حیوانی که برای بیهوشی حیوانات و در دامپزشکی مصرف دارد، به صورت آزاد در بازار و داروخانه های حیوانی به فروش می رسد.
 مصرف این ماده به مانند مصرف کوکائین است و بعد از مدتی با عوارضی مشابه، مخاط بینی و دندان ها را دچار مشکل می کند.
 در این ارتباط،یک درمانگر اعتیاد و عضو تیمی از درمانگران که بر روی کتامین تحقیق کرده است  گفت:گزارش هایی از مصرف محدود در 3 سال گذشته به گوش می رسید اما اولین مورد که خودم با آن مواجه شدم، 6 ماه پیش بود که به عنوان مشورت، از من در مورد عوارض کتامین پرسیده شد.
 
وی افزود:بعد از آن دختر 15 ساله دبیرستانی که از وضعیت مالی مناسبی خانواده اش برخوردار بود، به عنوان بیمار نزد من آمد. این اولین مورد از بیمارانی بود که برای ترک کتامین نزد من آمده بود. علت مراجعه این دختر نوجوان اثرات مخرب کتامین بر روی دندان هایش بود، بطوریکه اکثر دندان ها بعد از چند بار مصرف پوسیده و تقریبا از بین رفته بودند. این دختر 2 سال کتامین مصرف کرده و تقریبا دندان هایش از بین رفته بود و به همین علت به دنبال ترک بود.
 این درمانگر اعتیاد ادامه داد:اثرات کوتاه مدت کتامین افزایش ضربان قلب، ابتلا به فشار خون، خواب آلودگی، اثرات غیرقابل بازگشت در مغز، اختلال درک و 2 بینی است که در نهایت به توهم می انجامد. 
 

تخریب مخاط بینی و دندان اصلی ترین عارضه مصرف کتامین مخدر

 تخریب دندان و مخاط بینی به علت نوع مصرف که مشابه کوکائین است از اثرات مخرب محسوب می شود و از آنجاییکه هنوز مدت زیادی از رواج مصرف این ماده نمی گذرد، تحقیقات زیادی نه در ایران و نه در خارج در مورد آن انجام نشده است.
 به گفته وی، مشاهدات درمانگران اعتیاد نشان می دهد که بیشتر مصرف کنندگان کتامین، دختران نوجوان، پسران نوجوان و کسانی هستند که وضعیت مالی مناسبی دارند چرا که قیمت این ماده در بازار زیاد است.
 این درمانگر اعتیاد یادآور شد:معمولا با حدود 5 بار مصرف، اعتیاد به کتامین شکل می گیرد و از آنجاییکه اعتیاد آن به مانند شیشه بیشتر روانی است تا بدنی، پروسه ترک پیچیده و دشواری دارد.
وی ضمن هشدار به والدین در مورد مصرف این ماده گفت:بیشتر مصرف کنندگان دبیرستانی ها هستند و در پارتی های شبانه نیز گزارشات مصرف کتامین رسیده است.
 
کتامین مخدر

کتامین مخدر چه عوارضی دارد

 

کتامین مخدر چیست؟

 کتامین یک ماده مخدر و از داروهای آنتاگونیست گیرنده ای NMDA است و ابتدا به عنوان یک ماده بیهوشی در حیوانات و بعد در انسان استفاده شد و امروزه به عنوان داروی برای درمان افسردگیبکار می رود.
 کتامین داروی تضعیف کنندهٔ سلسله اعصاب مرکزی و هوشبری است. این دارو در سال 1963 به عنوان جایگزینی برای فن سیکلیدین و برای مصرف در دامپزشکی تولید شد. در مقایسه با برخی دیگر از داروهای هوش بری، کتامین کم خطرتر است چون تنفس و گردش خون را متوقف نمی کند و عق زدن غیر ارادی (gag reflex) را از کار نمی اندازد.
 
کتامین در انسان آثار توهم زا ایجاد می کند و به این علت در پزشکی استفاده ٔ کمی دارد، اما همچنان در دامپزشکی برای هوشبری رایج است.
 

آثار و عوارض جانبی کتامین مخدر

 آثار کوتاه مدت کتامین شامل توهم، احساس انفکاک از خود و دنیای اطراف، تغییر درک از وضعیت فیزیکی بدن، خوددگربینی، روان آشفتگی (دلیریوم)، احساس غوطه ورشدن، احساس غیرواقعی بودن دنیای اطراف (derealization)، دیدن رویاهای واضح و خطاهای ادراک و بینائی است.
 در دوزهای بالا و قبل از بیهوشی کامل، کتامین حس انفکاک شدید از دنیای اطراف ایجاد می کند که به کاف-چاله (K-hole) معروف است.
 تا سال ها دانشمندان عوارض جانبی درازمدتی برای کتامین سراغ نداشتند، اما تحقیقات علمی جدید در اوائل دههٔ 2010 میلادی رابطه ای میان مصرف کتامین و نارسایی های شدید کلیه و مثانه گزارش کرده اند.

همه چیز از کتامین مخدر وحشتناک بچه پولدارها

۸۷۷ views
ادامه مطلب

نظرات

بخش نظرات اين مطلب
نظرات (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی