درباره ما


به گزارش کممیرنیوز، طبق یک گزارش اطلاعاتی که در اختیار رسانه‌های آمریکایی قرار گرفته است، تکفیری‌های «داعش» احتمالاً تجهیزاتی را برای پرینت گذرنامه‌های جعلی در سوریه در اختیار دارند.

گذرنامه‌های جعلی سوری که طبق برآوردها برای هر شخص بین 200 تا دو هزار دلار هزینه در بردارد، در واقع یک کالای بازار سیاه است.

طبق این گزارش، پیکارجویان خارجی که قصد پیوستن به تروریست‌های «داعش» را دارند، ظاهراً از این اسناد جعلی برای عبور از مرز ترکیه و ورود به خاک ترکیه استفاده می‌کنند.

شبکه «ای بی سی نیوز» آمریکا به نقل از گزارش اطلاعاتی تحقیقات امنیت داخلی (HSI) گفت: «احتمال می‌رود که افرادی از سوریه با گذرنامه‌هایی که در شهرهای تحت کنترل داعش صادر می‌شود، احتمالاً به آمریکا سفر کنند».

این گزارش 17 صفحه‌ای تحقیقات اداره امنیت داخلی آمریکا هفته گذشته برای نیروهای اجرای قانون صادر شد و به «رقه» پایتخت خلیفه خودخوانده داعش و «دیرالزور» بعنوان دو مکان احتمالی اشاره کرد که ممکن است دفتر صدور گذرنامه داعش در آنجا مستقر شده باشد.

طبق اطلاعاتی که یک منبع محلی ارائه داده است، در گزارش سازمان امنیت داخلی آمریکا آمده است که کشورهای عربی «از این گذرنامه‌های جعلی پر است».

در این گزارش آمده است: «اگر توانمندی (داعش) برای تولید گذرنامه کنترل نشود، عملیات آنها همچنان افزایش می‌یابد و فراتر از مناطق تحت کنترل آنها می‌رود».

طبق گزارش اسپوتنیک، در 13 ماه نوامبر، دستکم یک گذرنامه جعلی در نزدیکی یک عامل انتحاری حملات پاریس که 130 کشته و صدها زخمی برجای گذاشت، پیدا شد. مقامات یونان، صربستان و کرواسی در ماه اکتبر این دارنده گذرنامه را در کمپ پناهندگان ثبت‌نام کرده بودند و همین مسئله موجب نگرانی شده است که پیکارجویان داعش بعنوان پناهنده وارد خاک کشورهای غربی شوند.


۱۱۰ views
ادامه مطلب

بر چسب ها : کممیرنیوز ,

نظرات

بخش نظرات اين مطلب
نظرات (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی