درباره ما


فرار دختر ایرانی ، داعش

فرار دختر ایرانی از دست گروه تروریستی تکفیری داعش انعکاس وسیعی در فضای مجازی داشته است. در ادامه جزئیاتی از فرار دختر ایرانی گروه داعش را میخوانید.

تاریخ انتشار : 28 دی 1393
بازدید : 133,219 نفر

فرار دختر ایرانی از دست داعش انعکاسی بزرگ در جهان خبر داشت به نوعی که او را یکی از باهوش ترین ها در میان فریب خوردگان ملحق شده به داعش نامیدند و اراده و شجاعت این دختر ایرانی برای رهایی از دست گروه تروریستی داعش را ستودند.

ترانه شکیل دختر ایرانی که با پسر کوچکش در سال 2014 به سوریه رفته بود به دروغ به خانواده اش گفته بود که او برای گذراندن تعطیلات با پسرش به اسپانیا سفر کرده است اما با انتشار عکس سلفی از خود و پسرش خبر داد که او در شهر رقه در سوریه زندگی می کند و به جای سفر به اسپانیا او از طریق مرز ترکیه به گروه داعش در سوریه پیوسته بود.

فرار دختر ایرانی از دست داعش

 

طبق گزارش دیلی میل:ترانه شکیل 25 ساله دختر ایرانی الاصل ساکن انگلستان به همراه پسر 16 ماهه اش زهیم با فریب خانواده اش به گروه تروریستی داعش ملحق شده بود اما بعد از گذشت مدتی از شرایط و نیات شوم این گروه تروریستی مطلع شد و رفتارهای بسیار بد آنان با زنان را تجربه کرد و تصمیم به فرار گرفت.

ترانه نزدیک به شش ماه پیش در صفحه فیس بوک از خود تصویری با پوشش و آرایش عربی به همراه پیامی منتشر کرد و به طور رسمی پیوستن به گروه داعش را اعلام کرد.

فرار دختر ایرانی از دست داعش

ترانه می گوید:در آنجا مانند حیوان با زنان رفتار می شد و زنان حق نداشتند بدون همراهی مرد از منزل خارج شوند. احساس امنیت به هیچ وجه وجود نداشت و صدای بمب و گلوله همواره و از همه طرف شنیده می شد. او همه این مشکلات را تحمل کرد تا زمانی که یکی از فرماندهان داعش او را مجبور کرد که با یکی از مردان ازدواج کند. به گفته ترانه، «اینجا بود که فهمیدم به هر قیمت که شده باید از اینجا خودم و پسرم را نجات دهم.

سرانجام ترانه به هر نحوی که بود توانست با دزدیدن پاسپورت خود و فریب یک راننده تاکسی، خود را به نزدیکی مرز ترکیه برساند. او در نهایت با پیمودن چند کیلومتر پیاده روی در میان بیابان توانست خود را به پلیس ترکیه معرفی کند.

 


۴۳۱ views
ادامه مطلب

نظرات

بخش نظرات اين مطلب
نظرات (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی